ACT – coaching

Door ACT coaching toe te passen, vergroten we de mentale veerkracht (Acceptance) van cliënt, zodat hij of zij kan stoppen met worstelen. Hierdoor komt energie vrij die cliënt kan richten op datgene wat voor hem of haar ECHT belangrijk is (Commitment). Ook als er beperkingen zijn, zoals bv. verlies, ziekte, tegenslag of andere moeilijke omstandigheden.

Iedereen heeft weleens lastige gevoelens en gedachten. Wij proberen dan ook niet om die te veranderen. We veranderen de relatie die iemand heeft tot zijn lastige gevoelens en gedachten. Hierdoor ontstaat er een betere levenshouding (acceptance) en wordt de cliënt vrijer en veerkrachtiger. Ook komt er energie vrij , die iemand bewust kan gaan richten op zaken die op dat moment van waarde zijn.
Cliënt leert zo nieuwe keuzes te maken en zich duurzaam te verbinden aan die nieuwe keuzes. (commitment)
Persoonlijke waarden onderzoeken vormt daarbij een soort kompas , dat de goede richting aangeeft. Kleine stappen zorgen ervoor dat iemand ook echt in actie komt en langzaam maar zeker begint te veranderen.  Het doel van deze coaching is dat mensen psychologisch flexibel worden en hierdoor  voluit kunnen leven en ZIJN WIE ZE WILLEN ZIJN.
ACT coaching werkt in op hele basale menselijke processen, die de persoonlijke effectiviteit vaak in de weg staan. Hierbij kun je denken aan bv. vermijding, piekeren, richtingsloosheid, ineffectief gedrag.

Brein-Balansz